Geomarketing. Piata de bricolaj - Bucuresti
Geomarketing-ul - la modul cel mai succint - este Marketing bazat pe Analiza Spatiala. In stiinta de a vinde si de a promova produsele, nu e ceva nou, se stie ca pietele, preturile de vanzare si respectiv productie, bunurile imobile de interes (puncte de productie, depozite, puncte de vanzare, panouri publicitare, etc.) si nu in cele din urma - consumatorii; - toate sunt guvernate de un factor determinant si anume: POZITIA GEOGRAFICA (sintagma "Location, location, location" precis va e familiara - vine ea din imobiliare, dar tot legata de marketing este).
Cum pentru Sistemele Informatice Geografice (GIS) - Analiza Spatiala este ceva comun, adoptarea de formule si modele de analiza de marketing a venit natural, dezvoltandu-se astfel o ramura noua - Geomarketing-ul. Acesta ofera informatii relevante despre pozitia punctelor de desfacere, zona de influenta a acestora, pozitia si tipul clientilor, pozitia si influenta concurentei; poate oferi sprijin in alegerea pozitiei optime pentru un punct nou de desfacere; poate oferi informatii despre factorii locali care-si exercita actiunea asupra unei anumite piete si care intr-o analiza de ansamblu ar trece neobservati; poate oferi informatii conexe - urbanistice, demografice - despre zona in studiu; poate ajuta comerciantul sa-si inteleaga mai bine consumatorul pentru a incerca sa-i satisfaca cerintele.