Si pentru ca printul Cadmos, fenicianul din mitologia greaca, ne-a oferit sansa de a ne exprima in scris, ne lasam ofranda aici :)
Aceasta sectiune a site-ului nu-si propune a fi un spatiu foarte tehnic, dar cu siguranta va avea o legatura cu domeniul GIS. Intentionam sa cream si un album de memento-uri - sunt atat de multe lucruri de desprafuit si daca nu de aratat la lume, macar de aranjat intr-o vitrina personala - scopul "nedeclarat" fiind acela de a obtine un scarpinator al orgoliului de a fi creat "ceva" de-a lungul timpului :)
Ne exprimam speranta de a gasi timpul necesar de a ne ocupa de aceasta actiune.
Articole publicate:

Adaptati la tendintele sezonului, mai jos prezentam informatii despre Campionatul European sub forma de harti.
- Detalii

Geomarketing-ul - la modul cel mai succint - este Marketing bazat pe Analiza Spatiala. In stiinta de a vinde si de a promova produsele, nu e ceva nou, se stie ca pietele, preturile de vanzare si respectiv productie, bunurile imobile de interes (puncte de productie, depozite, puncte de vanzare, panouri publicitare, etc.) si nu in cele din urma - consumatorii; - toate sunt guvernate de un factor determinant si anume: POZITIA GEOGRAFICA (sintagma "Location, location, location" precis va e familiara - vine ea din imobiliare, dar tot legata de marketing este).
Cum pentru Sistemele Informatice Geografice (GIS) - Analiza Spatiala este ceva comun, adoptarea de formule si modele de analiza de marketing a venit natural, dezvoltandu-se astfel o ramura noua - Geomarketing-ul. Acesta ofera informatii relevante despre pozitia punctelor de desfacere, zona de influenta a acestora, pozitia si tipul clientilor, pozitia si influenta concurentei; poate oferi sprijin in alegerea pozitiei optime pentru un punct nou de desfacere; poate oferi informatii despre factorii locali care-si exercita actiunea asupra unei anumite piete si care intr-o analiza de ansamblu ar trece neobservati; poate oferi informatii conexe - urbanistice, demografice - despre zona in studiu; poate ajuta comerciantul sa-si inteleaga mai bine consumatorul pentru a incerca sa-i satisfaca cerintele.
- Detalii
Citește mai mult: Geomarketing. Piata de bricolaj - Bucuresti

La modul concret, am calculat azimutul si azimutul invers pentru fiecare segment din retelele stradale. Pentru obtinerea distributiei normalizate am luat in calcul si lungimea segmentelor. Rezultatul am hotarat sa-l reprezentam sub forma de 'rose-diagrams' (diagrame trandafir - suna excelent in romana, nu?) a caror 'petale' dau indicatii despre frecventa distributiei pe o anumita directie.
- Detalii
Citește mai mult: Incotro ne indreptam? Analiza orientarii retelelor stradale

Pe scurt, ce-si propune articolul de fata? 2 lucruri:
- o analiza din punct de vedere demografic a orasului Cluj-Napoca cu identificarea de tipare (structuri/sabloane) in distributia pe varste (chiar si pe gen) a populatiei in cartierele Clujului
- prezentarea modalitatilor de analiza, evidentierea rezultatelor cu ajutorul hartilor si - asa printre randuri - cum putem sa inducem in eroare 'cititorul' de harti utilizand date reale.
- Detalii
Citește mai mult: Cluj-Napoca - structuri demografice in harti de tip Heat Map